السبت، 26 نوفمبر 2016

Symbolic Interactionism نظرية التفاعل الرمزي

Symbolic Interactionism
نظرية التفاعل الرمزي 


Symbolic interactionism is a social psychological theory developed from the work of Charles Horton Cooley and George Herbert Mead in the early part of the twentieth century (the actual name of the theory comes from Herbert Blumer). According to this theory, people inhabit a world that is in large part socially constructed. In particular, the meaning of objects, events, and behaviors comes from the interpretation people give them, and interpretations vary from one group to another. Cooley, in his theory of a "looking glass self," argued that the way we think about ourselves is particularly apt to be a reflection of other people's appraisals (or more accurately, our imagining of other people's appraisals) and that our self-concepts are built up in the intimate groups that he called "primary groups." Mead emphasized that human beings do not react directly to events; they act based on their interpretation of the meaning of events.
نظرية التفاعل الرمزي هو نظرية نفسية اجتماعية وضعت من أعمال تشارلز هورتون كولي وجورج هربرت ميد في الجزء المبكر من القرن العشرين (الاسم الفعلي للنظرية يأتي من هربرت بلومر). ووفقا لهذه النظرية، والناس تسكن عالما في جزء كبير منه اجتماعيا. على وجه الخصوص، ومعنى الأشياء والأحداث والسلوكيات يأتي من تفسير الناس يعطيهم، والتفسيرات تختلف من مجموعة إلى أخرى. كولي، في نظريته عن "تبحث النفس الزجاج،" وذكر أن الطريقة التي نفكر بها أنفسنا هي عرضة بشكل خاص ليكون انعكاسا لتقييم الآخرين (أو بدقة أكثر، لدينا التصور من تقييم الآخرين) والتي مفاهيمنا عن النفس وتراكمت في المجموعات الحميمة التي وصفها بأنها "جماعات الأولية." أكد ميد أن البشر لا تتفاعل مباشرة للأحداث. يتصرفون بناء على تفسيرهم لمعنى الأحداث.


History
التاريخ

Symbolic interaction was invented by George Herbert Mead and Charles Horton Cooley. Mead argued that people's selves are social products, but that these selves are also purposive and creative, and believed that the true test of any theory was that it was 
"useful in solving complex social problems". 
اخترع التفاعل الرمزي من قبل جورج هربرت ميد وتشارلز هورتون كولي. جادل ميد أن الأنفس الناس هي منتجات الاجتماعية، إلا أن هذه الأنفس هي أيضا هادفة ومبتكرة، ويعتقد أن الاختبار الحقيقي لأية نظرية هو أنه كان
 "مفيد في حل المشاكل الاجتماعية المعقدة".

Mead's influence was said to be so powerful that sociologists regard him as the one "true founder" of the symbolic interactionism tradition.
وكان تأثير ميد لتكون قوية بحيث علماء الاجتماع ينظرون له باعتباره احد "المؤسس الفعلي" لتقاليد نظرية التفاعل الرمزي.

Although Mead taught in a philosophy department, he is best known by sociologists as the teacher who trained a generation of the best minds in their field.
على الرغم من أن ميد درس في قسم الفلسفة،هو معروف من قبل علماء الاجتماع الافضل مثل المعلم الذي درس جيل من احسن العقول في تخصصاتهم.


 Strangely, he never set forth his wide-ranging ideas in a book or systematic treatise. After his death in 1931, his students pulled together class notes and conversations with their mentor and published Mind, Self and Society in his name 
ومن الغريب، انه لم يذكورة أفكاره واسعة النطاق في كتاب أو مقال منهجية.
بعد وفاته في عام 1931 نقل طلابه معا ملاحظات الصف والمحادثات مع معلمهم، ونشرت بإعتبارها، النفس والمجتمع في باسمه

It is a common misconception that John Dewey was the leader of this sociological theory; according to The Handbook of Symbolic Interactionism, Mead was undoubtedly the individual who "transformed the inner structure of the theory, moving it to a higher level of theoretical complexity"
وهي فكرة خاطئة مفادها أن جون ديوي كان زعيم هذه النظرية السوسيولوجية، وفقا لكتيب نظرية التفاعل الرمزي، كان ميد مما لا شك فيه الشخص الذي "حول الهيكل الداخلي للنظرية، ونقله إلى مستوى أعلى من التعقيد النظري"


Basic premises and approach
الفرضيات الأساسية والنهج


The term "symbolic interactionism" has came into use as a label for a relatively distinctive approach to the study of human life and human conduct (Blumer, 1969). 
وقد جاء مصطلح "نظرية التفاعل الرمزي" إلى استخدام كتسمية للنهج مميز نسبيا لدراسة الحياة البشرية والسلوك الإنساني (بلومر، 1969).

This viewpoint sees people as active in shaping their world, rather than as entities who are acted upon by society (Herman and Reynolds, 1994). 
وجهة النظر هذه ترى الناس نشط في تشكيل عالمهم، بدلا من أن تكون الكيانات الذين تصرف عليها المجتمع (هيرمان ورينولدز، 1994).



Definition of Symbolic Interactionism
تعريف نظرية التفاعل الرمزي


Symbolic interactionism tends to focus on the language and symbols that help us give meaning to the experiences in our life. They notice that as we interact with the world, we change the way we behave based on the meaning we give social interactions. We spend time thinking about what we will do next and adjust our approach depending on how we believe others perceive us.
نظرية التفاعل الرمزي يميل إلى التركيز على اللغة والرموز التي تساعدنا على إعطاء معنى للخبرات في حياتنا. لاحظوا أنه نتفاعل مع العالم، ونحن تغيير الطريقة التي نتصرف على أساس معنى نعطي التفاعلات الاجتماعية. ننفق الوقت في التفكير حول ما سنفعله بالمقبل، وضبط نهجنا اعتمادا على كيفية اعتقاد أن الآخرين ينظرون إلينا.



Five central ideas behind symbolic interactionism
خمس أفكار الرئيسية وراء نظرية التفاعل الرمزي

There are five central ideas to symbolic interactionism according to Joel M. Charon, author of Symbolic Interactionism An Introduction, An Interpretation, An Integration:
هناك خمس أفكار أساسية لنظرية التفاعل الرمزي وفقا لجويل م شارون، المؤلف من رمزي تآثرية مقدمة، تفسير، وهو التكامل:

1- The human being must be understood as a social person. It is the constant search for social interaction that leads us to do what we do. Instead of focusing on the individual and his or her personality, or on how the society or social situation causes human behavior, symbolic interactionism focuses on the activities that take place between actors. 
١- يجب أن تفهم إنسان كشخص اجتماعي. ومن البحث المستمر عن التفاعل الاجتماعي الذي يقودنا إلى بذل كل ما نقوم به .وبدلا من التركيز على الفرد وشخصيته، أو عن كيفية المجتمع أو الوضع الاجتماعي بسبب السلوك البشري، وتركز نظرية التفاعل الرمزي على الأنشطة التي تجري بين الجهات الفاعلة.

2- The human being must be understood as a thinking being. Human action is not only interaction among individuals but also interaction within the individual. It is not our ideas or attitudes or values that are as important as the constant active ongoing process of thinking. 
٢- ان الانسان يجب ان يكون مفهوما بإعتباره كائنا يفكر . عمل الإنسان ليس التفاعل الوحيد بين الأفراد ولكن أيضا التفاعل داخل الفرد. أنها ليست أفكارنا أو الاتجاهات أو القيم التي تعتبر مهمة مثل نشاط ثابت من عملية التفكير.


3-Humans do not sense their environment directly, instead, humans define the situation they are in. An environment may actually exist, but it is our definition of it that is important. Definition does not simply randomly happen; instead, it results from ongoing social interaction and thinking.

٣- البشر لا يشعر بيئتهم مباشرة، بدلا من ذلك، البشر تحدد الوضع الذي أنت فيه.قد تكون موجودة في الواقع بيئة، وإنما هو
 تعريفنا للأن هو المهم.التعريف لا يحدث ببساطة بشكل عشوائي. بدلا من ذلك، فإنه ينتج عن التفاعل الاجتماعي المستمر والتفكير


4-The cause of human action is the result of what is occurring in our present situation. Cause unfolds in the present social interaction, present thinking, and present definition.
٤-سبب النشاط البشري هو نتيجة ما يحدث في حالتنا الراهنة. ينكشف السبب في التفاعل الاجتماعي الحالي، التفكير الحالي، والتعريف الحالي. وليس من اللقاءات المجتمع معنا في ماضينا.

5- Human beings are described as active beings in relation to their environment. Words such as conditioning, responding, controlled, imprisoned, and formed are not used to describe the human being in symbolic interaction. 

٥- ووصف البشر ككائنات نشطة فيما يتعلق بيئتهم.كلمات مثل تكييف، الاستجابة، السيطرة، السجن، وبشكل لا يتم استخدامه لوصف إنسان في التفاعل الرمزي.


Criticisms
الانتقادات 

Symbolic interactionists are often criticized for being overly impressionistic in their research methods and somewhat unsystematic in their theories.
وكثيرا ما انتقد نظرية التفاعل الرمزي لكونها انطباعية بشكل مفرط في طرق البحث وغير منظمة إلى حد ما في نظرياتهم.



Framework and theories
الإطار والنظريات

Some critiques of symbolic interactionism are based on the assumption that it is a theory, and the critiques apply the criteria for a "good" theory to something that does not claim to be a theory.
وتقوم بعض الانتقادات من نظرية التفاعل الرمزي على افتراض أنه من الناحية النظرية، والانتقادات تطبيق معايير نظرية "جيدة" لشيء لا تدعي أنها نظرية.

 Some critics find the symbolic interactionist framework too broad and general when they are seeking specific theories.
البعض وجد إطار نظرية التفاعل الرمزي بصفة عامة واسع جدا عندما يبحثون بنظريات محددة.

Social structure
الهيكل الاجتماعي

Symbolic interactionism is often related and connected with social structure.
نظرية التفاعل الرمزي هي في كثير من الاحيان متعلقة و مرتبطة مع البنية الاجتماعية 

This concept suggests that symbolic interactionism is a construction of people’s social reality.It also implies that from a realistic point of view, the interpretations that are being made will not make much difference.
ويشير هذا المفهوم أن نظرية التفاعل الرمزي هو بناء الواقع الاجتماعي للناس.فإنه يعني أيضا أنه من وجهة نظر واقعية للعرض، فإن التفسيرات التي يتم بذلها لا تحدث فارقا كبيرا.

When the reality of a situation is defined, the situation becomes a meaningful reality. There are many aspects and factors that go into this theory. 
عندما يعرف حقيقة الوضع، يصبح الوضع إلى حقيقة واقعة ذات مغزى. هناك العديد من الجوانب والعوامل التي تدخل في هذه النظرية.

Language is the source of all meaning.Social constructionist Herbert Blumer illuminates several key features about Social Interactionism.Most people interpret things based on assignment and purpose.The interaction occurs once the meaning of something has become identified.
.اللغة هي مصدر كل معنى.البنائية الاجتماعية هربرت بلومير يضيء العديد من السمات الرئيسية حول التفاعل الاجتماعيةأغلب الناس ينظرون إلى الأشياء على أساس المهمة والغرض.يحدث التفاعل مرة واحدة في معنى شيء قد أصبح تحديد.

 This concept of meaning is what starts to construct the framework of social reality.
هذا المفهوم من المعنى هو ما يبدأ في بناء إطار للواقع الاجتماعي.

 By aligning social reality, Blumer suggests that language is the meaning of interaction.
خلال محاذاة الواقع الاجتماعي، يشير بلومير أن اللغة هي معنى التفاعل.

Communication, especially in the form of symbolic interactionism is connected with language.
الاتصالات، وخصوصا في شكل نظرية التفاعل الرمزي يرتبط مع اللغة.

 Language initiates all forms of communication, verbal and non-verbal. Blumer defines this source of meaning as a connection that arises out of the social interaction that people have with each other.

اللغة يبادر جميع وسائل الاتصال، اللفظي وغير اللفظي. تعرف بلومير هذا المصدر من المعنى كحلقت اتصال تنشأ عن طريق
التفاعل الاجتماعي لدى الناس مع بعضهم البعض.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق